Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u een lijst met veel gestelde vragen op alfabetische volgorde. Vragen die regelmatig worden gesteld voegen we toe aan de lijst.

Buitenland

Uw voicemail is in het buitenland beveiligd met een toegangscode. Deze extra beveiliging is bedoeld om misbruik door anderen te voorkomen. Uw toegangscode hebt u ingesteld tijdens de eerste keer dat u naar uw Voicemail belde en bestaat uit minimaal 4 cijfers en maximaal 10 cijfers.

Toegangscode aanvragen

Als u vanuit het buitenland uw Voicemail belt (1233 of (+31)6-12 00 12 33) wordt om een toegangscode gevraagd. Heeft u de toegangscode nog niet of bent u deze vergeten, dan moet u het volgende doen:

  • Bel met Voicemail
  • Er wordt om uw toegangscode gevraagd
  • Toets # om uw toegangscode per sms aan te vragen
  • U ontvangt een nieuwe toegangscode per sms

Advies 

Wij adviseren de toegangscode voor Voicemail zo veilig mogelijk te maken door een cijfercombinatie te kiezen die alleen u kent en niet te voor de hand liggend is.

1233 of 06-12 00 12 33 Uw voicemail is in het buitenland beveiligd met een toegangscode. Deze extra beveiliging is bedoeld om misbruik door anderen te voorkomen. Uw toegangscode stelt u in tijdens de eerste keer dat u naar uw Voicemail belt en bestaat uit minimaal 4 cijfers en maximaal 10 cijfers. Als u vanuit het buitenland uw Voicemail belt (1233 of 06-12 00 12 33) wordt om deze een toegangscode gevraagd.

Contactgegevens kopiëren

Dit kunt u eenvoudig zelf doen. Kopieer uw contactgegevens van uw oude simkaart naar uw toestel. Na het verwisselen van de simkaart kunt u deze gegevens laten staan of weer terugzetten op uw nieuwe simkaart. Raadpleeg de handleiding van uw mobiele telefoon voor de juiste handelingen.

Defect toestel

In het geval dat uw toestel defect is, kunt u contact opnemen met de support afdeling, telefonisch op

020 655 3000 of gebruik het contactformulier

Doorschakelen

Doorschakelen naar een ander nummer:

Doorschakelen
Activeren
Deactiveren
Bij geen gehoor
**61*[tel.nr.]#[zendtoets]
##61#[zendtoets]
Bij geen bereik
**62*[tel.nr.]#[zendtoets]
##62#[zendtoets]
Bij in gesprek
**67*[tel.nr.]#[zendtoets]
##67#[zendtoets]
Direct
**21*[tel.nr.]#[zendtoets]
##21#[zendtoets]
Alle doorschakelingen annuleren
##002#[zendtoets

EU

Nee. Het aan- en uitzetten van de EU data blokkade kan alleen door de telecomverantwoordelijke van uw organisatie worden gewijzigd. Door een SMS bericht te sturen naar 1330 JA. Hiermee heft u de datablokkade op voor de lopende maand.

Internet instellen

Op de pagina voor Internet instellingen wordt u stap voor stap geholpen bij de instellingen voor mobiel internet.

MMS

Android

Ga naar instellingen->meer netwerken->mobiele netwerken->name toegangspunten->druk op het actieve toegangspunt.

  • Bij APN, voer portalmmm.nl in
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in
  • Bij Wachtwoord, voer niets in
  • Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in
  • Bij MMS-Proxy, voer 10.10.100.20 in
  • Bij MMS-Poort, voer 5080 in
  • Bij MCC, voer 204 in
  • Bij MNC, voer 08 in
  • Bij Verificatietype, kies PAP
  • Bij APN-type, default,mms

iPhone

Ga naar instellingen->Mobiel netwerk->mobiel datanetwerk->mms

Algemene MMS instellingen KPN

  • Bij Naam, voer MMS in
  • Bij APN, voer portalmmm.nl in
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in
  • Bij Wachtwoord, voer niets in
  • Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in
  • Bij MMS-Proxy, voer 10.10.100.20 in
  • Bij MMS-Poort, voer 5080 in
  • Bij MCC, voer 204 in
  • Bij MNC, voer 08 in
  • Bij Verificatietype, kies PAP
  • Bij APN-type, default.mms

Mobiel internet

4G staat niet automatisch aan. De telecomverantwoordelijke binnen uw organisatie zal daar toestemming voor moeten gegeven. De telecomverantwoordelijke  kan een e-mail sturen naar simwissel@intercityzakelijk.nl met daarin het verzoek om 4G te activeren voor één of meer 06-nummers. Uitzondering hierop zijn de gedeelde bedrijfsbundels, indien u hiervan gebruik maakt is het alleen mogelijk om alle gebruikers te activeren, individuele nummers zijn dan helaas niet mogelijk

Het 4G netwerk van KPN is landelijk dekkend. Op www.4gdekking.nl kunt u de 4G dekking van de verschillende operators in Nederland bekijken.

Nee. Uw toestel dient hiervoor geschikt te zijn. Controleer de handleiding van uw mobiele toestel voor de geschiktheid van 4G high speed data.

Afhankelijk van uw data abonnement. Deze zal het zelfde zijn als uw huidig abonnement. Mocht uw toestel 4G data ondersteunen, dan zal de datasnelheid hoger liggen.

Premium SMS

SMS het woord STOP naar het nummer waarvoor u bent aangemeld.

Om de volledige dienst te blokkeren kunt u ons bellen op 020 655 3030 of laat een bericht achter. Alle gratis diensten zoals Parkline blijven wel actief.

Ja, u kunt bij Intercity Technology Premium SMS versturen en ontvangen.

SMS

+31 6 53 13 13 13

Kijk bij opties in het SMS menu. Het nummer moet zijn: +31653131313

Bij Intercity Technology kunt u elk type sms ontvangen, zo ook NL Alerts. Op deze website kunt u hulp krijgen bij het instellen van de Alerts. In de meeste gevallen staat het al ingesteld op uw telefoon.

SMTP

Pas uw SMTP server aan in uw toestel naar: mail.kpnmail.nl. Controleer of de poort op 25 staat. ssl uitvinken. Herstart uw toestel.

Het is niet mogelijk om zonder authenticatie email te sturen, bij de SMTP gegevens zal u altijd uw username(emailadres) + wachtwoord moeten invullen

 Samsung: Apple:
Tik op Apps
Tik op  E-mail
Druk linksonder op uw toestel op instellingen en tik op Instellingen
Tik op Accountinstellingen
Tik op uw e-mailaccount
Tik op Wachtwoord
Vul het wachtwoord in en tik op OK
Scroll naar beneden en tip opUitgaande mailserver
Controleer of de juiste gebruikersnaam ingevuld staat
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn van de emailprovider
Tik op Instellingen
Tik op E-mail, contacten, agenda’s
Tik op het e-mailaccount
Vul de gebruikersnaam en wachtwoord in
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn van de emailprovider

Voicemail

Voor het in- of uitschakelen van VoiceMail belt u met onderstaande nummers.

  • Voicemail uitschakelen: Bel gratis (0)12339
  • Voicemail inschakelen: Bel gratis (0)12331

Het voicemail menu van Intercity Technology.
Bekijk hier het voicemail menu (PDF- 164 KB).

Uw voicemail is in het buitenland beveiligd met een toegangscode. Deze extra beveiliging is bedoeld om misbruik door anderen te voorkomen. Uw toegangscode hebt u ingesteld tijdens de eerste keer dat u naar uw Voicemail belde en bestaat uit minimaal 4 cijfers en maximaal 10 cijfers.

Toegangscode aanvragen

Als u vanuit het buitenland uw Voicemail belt (1233 of (+31)6-12 00 12 33) wordt om een toegangscode gevraagd. Heeft u de toegangscode nog niet of bent u deze vergeten, dan moet u het volgende doen:

  • Bel met Voicemail
  • Er wordt om uw toegangscode gevraagd
  • Toets # om uw toegangscode per sms aan te vragen
  • U ontvangt een nieuwe toegangscode per sms

Advies 

Wij adviseren de toegangscode voor Voicemail zo veilig mogelijk te maken door een cijfercombinatie te kiezen die alleen u kent en niet te voor de hand liggend is.

1233 of 06-12 00 12 33 Uw voicemail is in het buitenland beveiligd met een toegangscode. Deze extra beveiliging is bedoeld om misbruik door anderen te voorkomen. Uw toegangscode stelt u in tijdens de eerste keer dat u naar uw Voicemail belt en bestaat uit minimaal 4 cijfers en maximaal 10 cijfers. Als u vanuit het buitenland uw Voicemail belt (1233 of 06-12 00 12 33) wordt om deze een toegangscode gevraagd.

Het nummer dat u dient te bellen voor het beluisteren van uw voicemail is: 1233

Staat uw vraag niet op deze pagina?

Laat een bericht achter en wij nemen contact met u op.

Stel een vraag