Weblight Case Study

Een telefooncentrale in de cloud biedt Weblight flexibiliteit, schaalbaarheid en kostenbesparingen

weblight

IP-telefonie voor kantoren en thuiswerkers met een opgewaardeerd privénetwerk bestendigt de dienstverlening

Weblight is de grootste onafhankelijke aanbieder van verlichtingsoplossingen in het Verenigd Koninkrijk. Gedurende 2011 zag Weblight veranderingen in haar activiteiten ontstaan. De fysieke locaties verspreid over het gehele Verenigd Koninkrijk werden minder van belang voor de bedrijfsactiviteiten en geleidelijk aan werden deze meer gecentraliseerd op het hoofdkantoor.

Deze veranderingen leidde tot het besluit om het aantal vestigingen te verminderen. Tegelijkertijd was de organisatie op zoek naar vervanging van het versnipperde telefoniesysteem. Een op cloud gebaseerde IP-telefonieoplossing van Intercity Technology werd ingevoerd om het hoofdkantoor, de overgebleven vestigingen, thuiswerkers en de mobiele werkers met elkaar te verbinden.

Het wegvallen van hardware onderhoudskosten en onderlinge telefoniekosten resulteerden met de invoering van deze oplossing in een totale jaarlijkse besparing van rond de £12.000.

Download om verder te lezen

(pdf 1,7MB)